.:Z:. 2010.02.03. 00:21

Elmélkedés I.

A következő cikk nem vicctartalmú cikk. Mivel van már blogom így megtudok osztani értelmes, elgondolkodtató dolgokat is Veletek, melyek az én fejemben keringenek és úgy gondolom hogy érdemes megosztani másokkal is. A blog profilja a bemutató videóból kitűnhet hogy alapban szórakoztató kreálmány, mégis nem árt néha elgondolkodnunk olyan dolgokon, amiken nem szoktunk, esetleg egy általunk már ismert kérdést más szemszögéből is megvizsgálnunk.

Amennyiben már a cikk elején látod hogy te nem szeretnél ilyeneken gondolkozni, nyugodtan tekerd át. Ez csak egy gondolatmenet tőlem, bár pont azért írom meg, mert szerintem érdekes.

Most jön az első elmélkedés, komoly témában. Örök kérdés hogy mi van a halál után, mi történik vajon velünk, csak a fizikai részünk szűnik meg működni, vagy a szellemi valónk is? Hisz a fizikai részünk, a vérünk, az izmaink éltetik az agyunkat ahol az érzelmek, gondolatok, tudás, személyiség mind a neuronhálózatokban tárolódnak, ha elromlik a tároló vajon "törlődik minden adat"? Évszázadok óta tudósok ezrei kutatják hogy mi is történik velünk miután lejár az időnk ebben a létformában. A kérdésről mindenki elgondolkodik bár még fiatal korunkban csak évente talán párszor jutunk el odáig hogy ezel filozofáljunk.
Nekem egy általam kreált elméletem van, melyet én elfogadok aztán kiderül hogy igazam volt-e vagy tévedtem. Azt a kérdést soha senki nem tette még fel: Vajon mi volt az élet előtt? . Ha elrugaszkodunk a fizikai való kötöttségétől, van módunk feltételezni hogy valamilyen formában a fizikai életünk létrejötte előtt már léteztünk, csak nem tudunk róla (nem emlékszünk rá hisz az emlékeinket tároló fizikai egység, az agy csak később fejlődött ki). Ebből következően viszont van okunk feltételezni hogy a halálunk után pontosan az lesz mint ami az életünk előtt volt, és ez vonza magával, hogy ha a halálunk után ugyanaz van ami az életünk előtt ( ezt a státuszt mondjuk most üres állapotnak ) akkor színtén egy feltételezés alapját képezi hogy üres állapotot az élet követi amit üres állapot követ, amit az élet állapota követi,stb. stb. Egyszólván a létezésünk ismétlődhet ( akár azonos idejű de másik idősíkban ), és ezen gondolatmeneten végighaladva ugrott be hogy basszus amúgy eljutottam gondolatban arra az állapotra amit más spirituális körökben reinkarnációnak hívnak ( bár a reinkarnáció a tudat megtartásával, más faj képében, az emberi életünk utáni időben történik ).
Természetesen ez az a feltételezés amiben úgy vesszük hogy a fizikai létünk nem feltétlen határozza meg a világban való létezésünket. Amennyiben 100%ban meghatározza, úgy egyértelműen elmondható hogy az élet előtt nem volt semmi, a fizikai életünk kialakulásával teszünk szert tudatra, személyiségre, emlékekre, melyek életünk végeztével törlődnek, így életünk után ugyanaz lesz mint életünk előtt, semmi.
Remélem senki nem került depresszióba, senkit nem taszítottam lelkileg mély pontra, csupán mostmár van egy saját fórumom ahol megoszthatom hogy ilyen gondolataim is szoktak lenni, természetesen ez most egy a sok közül, majd a későbbiekben még fogok hasonló érdekes feltevéseket írni, ez volt az ami egy fél órája megnézett film kapcsán eszembe jutott, és úgy gondoltam hogy megosztom a nagyvilággal.

A bejegyzés trackback címe:

https://nyali.blog.hu/api/trackback/id/tr681724377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

odipeti 2010.02.05. 14:34:54

nem tudom ki olvasta Dan Brown uj könyvét ( asszem abban volt:P ) amiben a csaj azzal kisérletezik, hogy megméri a haldokló tömegét mikorgramm pontossággal egy lezárt dobozban ( tehát a levegő sulya is benne van ) majd amikor meghalt könnyebb lett...
nem tudom a való világban is igy van e de elgondolkodtató ha igen:)

MadamZsöske 2010.02.17. 11:01:21

Nagyon tetszett az írásod! Már én is sokat gondolkodtam ezeken, sőt volt is egy kedves ismerősöm, aki nagyon hitt ezekben, sőt a mai napig is hisz. Imádtam erről beszélgetni, mert engem is nagyon érdekel a téma. Hiszem, hogy van valami, és ha az a valami a semmi, akkor is valami! :P

Lehet, hogy egy következő kommentben bővebben kifejtem az én álláspontomat, gondolataimat, ha szeretnétek :)

Peti, amúgy amiről Te írsz, erről van úgy tudom egy film is, a 21 gram, ami állítólag pont erről szól, hogy halál után a tested 21 gram-mal könnyebb lesz. (nem láttam még, pedig már nagyon régóta meg szerettem volna nézni) :)
süti beállítások módosítása